Sağlıklı Yaşam

İLAÇLARIN TAHRİP EDİCİ ETKİSİ

Mart 5, 2019

Toprak uyanıyor, dallar tomurcuklanmaya yüz tuttu, kendini besiye çeken canlılar yavaş yavaş kımıldanmaya başladı, kuşların cıvıltısı sabahlara eşlik eder oldu, göç yolları tarafımıza düşmüş bile, Sevgili Okur; Doğanın gücüyle uyanma vakti! 

Sağlık ile yeşerelim, ruhumuza giden şifa bütünün bir parçasıyken, bedenimiz eksik kalmasın diyerek eklemek istedim bu yazımı da buraya. 

Konu İlaçlar! Tıbbi İlaç…Ve görmezden gelinen etkileri…

Amerika’da her yıl yaklaşık 250.000 kişi tıbbi hatalar yüzünden ölmektedir. Bunlardan 127 bini hastanede, yanlış ilaç verildiğinden veya ilaçların yan tesirleri yüzünden ölmektedir. İlaçların yan tesirleri yüzünden hastane dışında ölenlere ait ise istatistik  YOKTUR! Ancak onların sayısı daha yüksek olması muhtemel. İlaçların yan tesirleri yüzünden HASTALANAN insanlarla ilgili de bir istatistik yoktur. ( Böyle bir çalışma elbet beklenmemeli değil mi, zira bu piyasa nasıl işleye gelsin? Söz sadece para kazanmaya değil elbet, devam eden ve hiç bitmemiş dünya-(üstü) savaşların yönetildiği yöntemlerden biri…)

Ancak Sevgili Okur, bil ki hastalık dediğin şeylerin temelinde bu KODLAMALAR var- olabilir(!)

Neyse.

Tıp Literatürüne bakıldığında, ilaçların tahrip edici etkisiyle ilgili şu sonuçlara ulaşılır: Bazı ilaçlar kullanıldıkları dönemde, bazıları kullanımından haftalar, aylar, hatta yıllar sonra yan etki gösterir. Birçok ilaç, kemik iliği dejenerasyonuna ve bunun sonucunda kemik iliği yetmezliğine, böbrek yetmezliğine  ve ağır anemilere, karaciğer toksitesine ve karaciğer – böbrek yetmezliğine, kısırlığa ve başka birçok hastalığa neden olabilir.

Alyuvarların parçalanmasına (hemolize ) sebep olan kırktan fazla ilaç vardır: Aspirin, sulfonamidler, klorokin, dimerkaprol, kloramfenikol gibi.Bu da bazen geçici, bazen kalıcı anemi oluşturabilmektedir. Trombosit ve trombosit üretimi bozukluğunda pek çok tıbbi ilaç sorumlu tutulmaktadır. Aspirin, kalp ilaçları, bazı öksürük şurupları antibiyotikler ve bazı alerji ilaçları…

Mikroorganizmaların çoğalmasını baskılayan antibiyotiklerin ve sulfanilamidlerin yan etkisi, bağırsak mikroflorasının yok edilmesi ve vitamin dengesinin bozulmasıyla ortaya çıkar. Antibiyotiklerin işitme duygusunu olumsuz etkilemesi, parasetamolun karaciğeri tahrip etmesi, aspirin kan üretimini bozması v.s gibi…

Ve tabi, ilaçların en belirgin yan etkilerinden biri de bu ilaçlara karşı oluşan fiziksel ve ruhsal bağımlılıktır!  Bu bağımlılık, daha doğmamış bebeklerin hücrelerine kadar ulaşıyor-ulaştırılıyor! Hamilelik esnasında küçük dozda veya birkaç yıl evvel dahi kullanılan birçok ilaç, direk olarak embriyoyu ya da cenini etkileyebileceği ve mutasyona sebep olabileceği gibi düşüğe de sebep olabilmekte…

Sevgili Okur, konu çok ciddi… Ve takibi ancak bizler tarafından yapılabilir. Evine, bedenine, sevdiklerine, genlerine sahip çık! 

Ve Sevgili Doktor,

Üzgünüm, kızabilirsin ama kırılma. Evet, Tıp okumadım ama bedenimi bir laboratuvar gibi kullanmana izin veremem. Ve evet, teknoloji çok gelişti, araştırıp, öğreniyoruz, bence sen de seneler önce aldığın kitap bilgilerini gelişmelerle, araştırma ve yeniliklerle tazele. Sabah git, akşam gel, üç beş reçeteyle günü kurtarmaya çalışma, nesillerimizi sağlık ile kurtar! Bilim insanı olmak çok kutsal, cahillik ile suçlama insanları, sen öncü ol, ilk önce sen aş üzerine giydirilmiş beyaz önlük kurallarını! 

Sevgili Okur,

Toprak Uyanıyor….

Şifa ile! 

Elika

 

 

Bunları da beğenebilirsin ...

1 Yorum

  • Yanıtla
    Senem
    Mart 11, 2019 at 4:48 pm

    Merhaba Ayşin Hanım, sizi Bahçeşehirden biliyorum, görüşme için aslında çok aradım ama hep yoğun diye vakit verilmedi,seminerinize katılmıştım bir arkadaşımla. Size çok imrendim o gün, enerjiniz beni çok etkiledi.Hatta sonra sizi avmde gördüm yanınıza gelmeyi çok istedim ama rahatsız etmek istemedim. Ben nasıl randevu alabilirim sizden, tekrar semineriniz olcakmı en azından onların tarihlerini paylaşsanız,teşekkürler hocam.

Cevap bırakın